Paus-läsning

image
 
Jag har precis påbörjat mitt tredje år av mitt sommarjobb som guide i en av stadens kyrkor, tillsammans med tre andra fina människor. När vi inte har några besökare och vi har gjort dagens städning brukar vi passa på att läsa några sidor i varsin bok, vilket är en välbehövlig paus både från det sociala och att vara uppe på fötterna.
 
Eftersom kyrkan ligger precis bredvid ett bibliotek är det smidigt att gå dit och låna en bok på lunchen. Nästan lite för smidigt, eftersom jag nu har en hel hög med böcker som jag troligtvis inte kommer hinna läsa på mina korta läspauser, men vi får väl se! 
 
Böckerna jag har plockat upp är Odinsbarn, Som eld och Maresi: krönikor från röda klostretDe får sällskapa med mitt recensionsexemplar av Sagan om Turid: Kungadottern. 
 
Hittills har jag kommit halvvägs på den sistnämnda, och det är riktigt svårt att slita sig från den, vilket gör den till en frustrerande paus-bok. Men det gör bara att jag uppskattar mina pauser lite extra mycket!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Litteratur
Bokbloggar.nu

RSS 2.0