Augustförhoppningar

Imorgon vid lunch får vi veta vilka böcker som har blivit nominerade till Augustpriset 2015, vilket jag tycker är otroligt spännande!  Jag tänkte hoppa på trenden och skriva ner de jag skulle vilja se bli nominerade. Tyvärr har jag inte läst så många svenska böcker det senaste året som jag har velat, men det är inte så mycket att göra åt det nu. Förutom att försöka läsa mer svenskt det kommande året.
 
Årets skönlitterära bok:
Här känner jag att jag inte har läst tillräckligt för att säga något om saken.
 
Årets barn- och ungdomsbok:
Håller tummarna för Elisabeth Östnäs Sagan om Turid: Kungadottern, Sara Lövestams Som Eld och Just nu har vi varandra av Sara Bergmark Elfgren med illustrationer av Maria Fröhlich! 
 
Årets faktabok:
Jag har bara läst två fackböcker i år, men de mer än förtjänar en nominering båda två. Ja jag har mens, hurså? av Clara Henry och Svart kvinna av red. Fanna Ndow Norrby. Den senare har jag bara hunnit läsa halva, men jag förstod redan i förordet att den skulle med i detta inlägg för den förtjänar all uppmärksamhet i världen!
 
Har du någon bok du hoppas på?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Litteratur
Bokbloggar.nu

RSS 2.0