Bokmässan 2014

Jösses vilken helg!

Jag har aldrig tidigare varit på en mässa överhuvudtaget, så jag visste inte riktigt vad jag skulle förvänta mig, men allt var verkligen över förväntan! För att vara helt ärlig var jag lite orolig över att gå runt på mässgolvet bland alla tusentals människor, men bara jag inte gick ensam så klarade jag mig väldigt bra och fick inte ens känningar på att få panik. Det känns lite som att jag förtjänar ett diplom för detta!

Hursomhelst så spenderades större delen av mässan  som planerat på spännande och underbara seminarier. Några av de absoluta favoriterna var Tove Jansson 100 år, Flickbilden i fantasy och seminariet om Cirkelnfilmen! 

image

Här är min lilla bokhög! Jag tog det ganska lungt med shoppandet, vilket i mitt fall betyder att jag just nu har ett par böcker jag valde bort men nu önskar jag hade köpt. Men det var nog bra ändå, eftersom jag behövde släpa med mig dessa böcker över halva landet, vilket även ledde till en mindre bokskada (överst i högen).

Jag träffade både Jenny Jägerfeld och John Ajvide Lindqvist på varsin signering och nu är jag sådär extremt peppad på att läsa deras böcker! På tåget hem började jag läsa Himmelstrand som hittills är helt fantastisk!

image

 

Min faster med familj var även på bokmässan och de köpte en väldigt fin tidig födelsedagspresent åt mig. Som jag har önskat mig dessa böcker, och här är de i sådana fina utgåvor! Tusen tack än en gång!

image

 

Och sist men inte minst - tygkassarna! Efter denna helg har jag om inget annat lärt mig att dessa är en viktig del av Bokmässan. Jag kom hem med de här superfina kassarna! Emelie hade en Nyckeln-kasse sedan tidigare som hon lånade ut till mig under fredagen och lördagen. Jag var otroligt sugen på att smuggla med den hem, men det behövde jag inte för jag fick min egen när jag var på Sara och Mats signering (kolla vad fint)! 

Tyvärr blev det ingen tygkasse från Gilla Böcker, vilket jag gärna ville, då jag inte köpte något från deras monter, då jag redan hade läst de jag var intresserad av... Lite typiskt, men inte mycket man kan göra åt saken!

image

...och ett inlägg om mässan kan nog inte bli fullbordat utan denna bild från Saras instagram, då de här tre personerna gjorde en redan underbar upplevelse ännu bättre!  Tack!

Om någon av er var på bokmässan, vad var er största höjdpunkt?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Litteratur
Bokbloggar.nu

RSS 2.0