Just nu har vi varandra - Sara Bergmark Elfgren & Maria Fröhlich

image

 Jag plockade upp två kopior av den här vackra boken på bokmässan, en till mig själv och en som julklapp till min femåriga kusin (som ingen har vågat berätta för att jag har flyttat till en annan stad.) Det känns som ett bra val då boken bland annat handlar om väntan på att kusinerna ska komma på besök. 

 

I boken får vi följa några funderingar om vad tid egentligen är och varför den beter sig så olika beroende på situationen. Kusinerna är här om en timme, men det är ju hur länge som helst! 

 

 Jag älskar språket. Så mycket. Jag blir alltid så imponerad just när jag läser barnböcker av hur så få ord kan få en att känna så starkt, hur en mening kan slå så djupt in. Även illustrationerna är helt underbara och förstärker verkligen känslorna som väcks.

 

Just nu har vi varandra är en fantastisk kombination av språk och konst som kan uppskattas starkt av folk i alla åldrar. Läs den själv och med alla små personer i ditt liv!

 

Förlag: Rabén & Sjögren (2015)
Antal sidor: 32
Första meningen: 
"Det är lördag och mina kusiner ska komma."

 

Finns bland annat på Adlibris och Bokus.

 

Andra som bloggat om Just nu har vi varandra:

Boktjuven, prickigapaula

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Litteratur
Bokbloggar.nu

RSS 2.0