Dingo Dingo - Leif Eriksson, Bob Hansson och Martin Svensson

En grupp män som har hemliga möten á la Fight Club, där de kramas istället för att slåss. Det är precis det som Dingo Dingohandlar om och jag har varit helt förtjust över konceptet enda sedan jag fick höra om den här boken.

De har alla problem som de har låtit bli att prata om, men ganska snabbt finner de säkerhet i varandra. I början blir det synligt genom kramar, men ju fler möten de har desto mer prat blir det. En man erkänner att han blir misshandlad av sin fru, en annan att han är rädd för kvinnor och en tredje skäms över att vara man med allt vad det innebär.

I början tyckte jag att bytet av perspektiv varje kapitel var väldigt jobbigt. Jag brukar ha svårt med det när fler än två personer som ska samsas, och här handlade det om sex olika perspektiv. Men ju längre jag kom in i boken och lärde känna karaktärerna desto enklare blev det, men ibland kunde jag ärligt talat bara skilja på dem genom deras fruar....

Hur som helst tyckte jag om berättarsättet i övrigt. Det var hysteriskt roligt genom hela boken, med avbrott för några känslosamma stunder. Jag har en känsla av att den här kan nog bli en bok man plockar fram när man behöver muntra upp sig lite. Speciellt delarna med Göteborgarn. ("Nä, tänkte jag sedan, allt vore enklare om man vore bög. Kanske ska jobba på det, haha, goa gubbar för hela slanten.")
 
Jag gillar verkligen den här boken, vilket kan ha lite att göra med att det finns få saker jag gillar så mycket som kramar! Jag vet hur mycket jag själv behöver beröring för att inte gå under och då förstår jag nästan vad det är de går igenom. Inte bara karaktärerna, utan även alla de människor som liksom karaktärerna har levt allt för länge utan beröring.

Mitt tips är att gå och krama någon. Nu! Alternativt gå och läs den här boken.
 
Förlag: Pocketförlaget (2011)
Antal sidor: 256
Första meningen: "Om de hade tillåtit kameror hade ni redan sett det här på teve."

Tack till Pocketförlaget för recensionsexemplaret och det trevliga bemötandet!
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Litteratur
Bokbloggar.nu

RSS 2.0